Swedish Riders Trophy på Strömsholm

Yes, tävlade som sagt hela helgen på Strömsholm, redan från i torsdags. 
9 starter gjorde jag, så några erfarenheter rikare med sjukt svåra banor :)
Lite stolpe ut denna helg men fullt godkänt :D 
 
Torsdag
Cenny 1.10 och debuterade även 1.20 på honom
Klockren 1.10 med en ryttarmiss från min sida i omhoppningen, trök på han sjukt stort på en oxer och han inte svänga och räta upp honom mot nästa hinder så 4 fel där annars riktigt bra runda, fy satan vad man får hålla i sig där uppe alltså -.- 
 
1.20 var helt klart godkänd för att vara debuten, jag red bättre i 1.10n tycker jag själv men i 1.20n hade han iaf ett ner i grundan och ett ner i omhoppningen vilket väl var ganska så bra :) Han är väldigt väldigt svår riden och vissa språng på oxrarna är helt sjuka, att jag ens satt kvar. Ska beställa en bild från 1.20n sen tänkte jag. 
 
Diablo gick endast 1.20 på torsdagen vilket han gjorde super !! 
Jag hade lika bra känsla som för 2 veckor sen när vi van 1.20n där och debuterade 1.25 om inte snäppet bättre ändå, om det nu går :P Tyvärr så tabbade jag mig lite och red en för snäv väg där det även stod ett hinder snett bakom det, han är inte riktigt redo för det när de är så pass högt så vi fick ju stopp där. Men hästen känns så förbannat jävla fin ska lägga ut film sen <3 
 
Cassi gick 1.20 och 1.30 på torsdagen
1.20n gick helt okej, hade två ner där men hon var så förbannat jävla het och jag klarar knappt att bromsa henne. Vi hade glömt martingall ringarna i transporten så jag hoppade utan martingall vilket jag aldrig gör om :P Men nu har jag provat det iaf haha.. Men hon gick emot handen och vände ut och in på sig själv utan martingall när jag försökte bromsa så det gör jag aldrig om. Film på det kommer ! 
 
1.30n var hon lugn som en filbunke helt plötsligt och då vart det att jag inte vågade lägga på benen med tanke att hon var som en raket i klassen innan så jag fick ingen bra känsla där och utgick. Det är så svårt, det är som att vända på en hand, ibland är hon sjukt het och går inte att få stopp på och nästa gång helt cool lugn vilket är ganska förvirrande för mig och jag vet aldrig riktigt hur jag ska rida. 
 
Fredag
Diablo 1.15 och 1.25
I 1.15 hade vi ett ner i omhoppningen och jag kan inte riktigt säga varför, det var en ganska grov rivning på en linje där jag tycker att jag kom rätt och även Hanna säger likadant och när man tittar på filmen. Ändå var det som att han typ glömde lyffta på benen eller nått, tror han blev förvånad själv haha. Jaja bra runda och första utanför placering där :P 
 
1.25 hans livs andra runda på den höjden och rejält mkt svårare banor denna helg :)
Det började och slutade så jäävla bra ! Hade två ner på en linje i mitten av banan, en stor oxer som stod lite snett ifrån vägen på inte ens ett galoppsprång sedan 5 galoppsprång till ett räcke. Han tvekade på oxern och borrade ner frambenen i marken framför den kändes det som och jag tröck på utan vara tusan så han hoppade ju men jag blev lite efter och han tog med bakbommen sendan vart det lite oryttmiskt och 5,5 språng på linjen till nästa räcke och han plockade med det också då såklart. Annars super fin runda, jag är jätte nöjd :) De är fan högt när han är så liten haha. Filmen ligger redan på facebook ska även lägga upp den häår sen. 
 
Cassi 1.25
13 fel och jag hade inte alls non bra känsla denna dag heller, hon padlar i galoppen hoppar inte upp sig och jag känner inte riktigt vart jag har henne. Hon gick ju så sjukt jävla bra två veckor tidigare i 1.25en på Strömsholm :( Så jag valde att göra ett hästbyte till söndahgens en 1.25 och tog med mig Diablo då istället :) Ska ta ett blodprov på Cassi och se om det kan vara någonting med tanke på att hon har så sjukt tydligen "up and downs"
 
Söndag 
Diablo 1.25 vilket då blev hans 3e :) 
Pigg glad och med på noterna, sjukt taggad häst ! Det var en A:0a med lång bana och han var precis lika fin som alltid haha :P 9ans hinder var ett helvitt hinder och jag har hört att hästar har svårt med helvita hinder att bedöma och se, sen om det stämmer det vet jag inte men han rev i af det och jag tror både han och jag blev lite förvånade då jag kom bra på det, så vi tappade lite fokus båda två och jag hittade inte tillbaka i ryttmen till 10an vilket var en grymt stor oxer efter väggen och ser jag inget avstånd så väljer jag att lägga en volt istället, kände att jag inte riktigt hittade tillbaka där. Men han kändes verkligen super även den dagen och de är galet vad den lilla skiten hoppar haha <3 
 
Så lite stolpe ut denna helg fast ändå med vissa jätte bra rundor i bagaget !!
Filmer och bilder kommer :) 
Tävling | |
Upp