God förmuddag kära läsare :)

Tjo ! 

I söndags så var jag till Bysala och höll i klubbens ungdoms aktevitet. Det blev 3 hoppgrupper jag hade samt fika och teori på det så de va jätte roligt att det kom så mycket folk :) Hade en grupp med unghästar, en med stor hästar och en med ponnyryttare. Gick jätte bra och dagen va verkligen hur rolig och trevlig som helst och jag träffade nya elever och människor så de va lyckat. 

Igår (tisdag) och teorivecka på jobbet så körde jag först ett teoripass som handlade om bett, hjälptyglar och nos grimmor där vi gick igenom både vanliga och dom mer avancerade varianterna, dom fick klämma, känna och prova på varandra. Uppskattat och lärorikt :) 

Senare på kvällen hade jag min årliga clinic med Cassi <3 pratade om träning tävling, att all ridning är träning och att man alltid ska ha en plan med all ridning oavsett om du rider ut i skogen eller trimmar. Jag gick igenom olika övningar och vad man generellt ska tänka på i alla pass och även vad man INTE ska göra ! Pratade och påpekade NOGA de här med att man ska ha ett eget system i allt man gör då hästar är vanedjur och känner igen sig och känner sig trygga i det. Oftast får man bättre resultat i ridningen då och framförallt ute på tävlingsplatsen det är såå viktigt att ta med sig detta så man inte blir en helt annan person mot hästen när man kommer ut på tävling. 

En trött Cassi på ridskolans stallgång innan avfärd hemmåt 
Svettig med nöjd :) <3 
| |
Upp